Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWehmeyer, Michael L.; Lattin, Dana L.; Lapp-Rincker, Gina; Agran, Martin
TitelAccess to the General Curriculum of Middle School Students with Mental Retardation: An Observational Study.
QuelleIn: Remedial and Special Education, 24 (2003) 5, S.262-72Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0741-9325
SchlagwörterAccess to Education; Accessibility (for Disabled); Curriculum; Inclusive Schools; Mental Retardation; Middle Schools; Severity (of Disability)
AbstractThis study examined the degree to which middle school students with mental retardation have access to the general curriculum and the impact of the classroom setting and student ability on such access. The study found many students with mental retardation, especially when less severe, were engaged in general curriculum activities, but there continues to be a need to provide curricular modifications to promote greater access. (Contains references.) (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Remedial and Special Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: