Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inVoltz, Deborah L.
TitelCollaborative Infusion: An Emerging Approach to Teacher Preparation for Inclusive Education.
QuelleIn: Action in Teacher Education, 25 (2003) 1, S.5-13Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0162-6620
SchlagwörterDisabilities; Elementary Secondary Education; Higher Education; Inclusive Schools; Mainstreaming; Preservice Teacher Education; Regular and Special Education Relationship; Teaching Methods
AbstractSurveyed 252 teacher preparation programs nationwide and interviewed chairpersons of programs that used collaborative infusion approaches as a means of delivering special education content in preservice teacher education. One quarter of the programs used collaborative infusion in some form, generally to supplement other approaches. Chairpersons considered this approach beneficial to both students and participating faculty. Disadvantages included time-intensiveness and lack of congruence with university structures. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Action in Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: