Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLeTendre, Gerald K.; Akiba, Motoko
TitelTeacher Beliefs about Adolescent Development: Cultural and Organizational Impacts on Japanese and U.S. Middle School Teachers' Beliefs.
QuelleIn: Compare, 31 (2001) 2, S.187-203Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0305-7925
SchlagwörterAcademic Achievement; Adolescent Attitudes; Adolescent Behavior; Adolescent Development; Comparative Education; Cultural Differences; Foreign Countries; Middle Schools; Puberty; Qualitative Research; Secondary Education; Teacher Attitudes; Teacher Effectiveness; Japan; United States
AbstractAnalyzes a bi-national survey about teachers' beliefs surrounding puberty; adolescent rebellious attitudes, and academics. Finds significant difference between Japanese and U.S. teachers. Explains teachers' impact on students shows cultural differences and cross-national trends. Discusses survey results in light of qualitative studies of Japanese education. Suggests directions for future research. (CAJ)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Compare" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: