Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAckerman, Brian P.; Brown, Eleanor; Izard, Carroll E.
TitelContinuity and Change in Levels of Externalizing Behavior in School of Children from Economically Disadvantaged Families.
QuelleIn: Child Development, 74 (2003) 3, S.694-709Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0009-3920
SchlagwörterBehavior Problems; Child Behavior; Children; Comparative Analysis; Economically Disadvantaged; Individual Development; Longitudinal Studies; Parent Background; Parent Child Relationship; Parenting Styles; Predictor Variables; Student Adjustment; Student Behavior; Verbal Ability
AbstractIdentified groups of economically disadvantaged children showing high externalizing behavior in first grade that persisted (persistent) or decreased (improver) in third grade, or low first- grade levels that were stable (unproblematic) or increased (new problem) in third grade. Found that verbal ability, behavioral impulsivity, parent maladjustment, and harsh parenting distinguished persistent problem and unproblematic groups. Family instability related to change for improver and new problem groups. (Author/KB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Child Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: