Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLudick, Patricia
TitelRedefining Who We Are: The Work of a Learning Community. Facing Adolescents/Facing Ourselves.
QuelleIn: NAMTA Journal, 28 (2003) 2, S.31-47Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1522-9734
SchlagwörterAdolescent Development; Adolescents; Adult Child Relationship; Individual Development; Montessori Schools; Secondary Education; Secondary School Teachers; Spiritual Development; Spirituality; Teacher Student Relationship; Work Ethic
AbstractIt is within the prepared environment of the adolescent learning community that the adult comes into full connection with Montessori's universal picture of optimal development. Adolescents' search for meaning enables adults to come to a clearer understanding of the human condition. Thus, teachers of adolescents must endeavor to model the ideals of ethical behavior, the nature of intellectual competence, and the goal of developing one's optimal potential. (KB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "NAMTA Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: