Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGmitrova, Vlasta; Gmitrov, Juraj
TitelThe Impact of Teacher-Directed and Child-Directed Pretend Play on Cognitive Competence in Kindergarten Children.
QuelleIn: Early Childhood Education Journal, 30 (2003) 4, S.241-46Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1082-3301
SchlagwörterChild Behavior; Classroom Techniques; Comparative Analysis; Emotional Experience; Mixed Age Grouping; Observation; Preschool Children; Preschool Education; Pretend Play; Teacher Guidance
AbstractExamined the effects of two forms of organization of pretend play on children's behavior in the cognitive and affective domains as observed in a mixed-age environment: teacher-directed frontal play, with all children involved, and child-directed small group play. Found a significant increase in cognitive domain behavior during child-directed group play compared with teacher-directed management of play. Play in groups lasted longer than that in teacher-directed whole-class activities. (Author/KB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Early Childhood Education Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: