Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFelser, Claudia; Gross, Rebecca; Roberts, Leah; Marinis, Theodore
TitelThe Processing of Ambiguous Sentences by First and Second Language Learners of English.
QuelleIn: Applied Psycholinguistics, 24 (2003) 3, S.453-89Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0142-7164
SchlagwörterStellungnahme; Adults; Advanced Students; Ambiguity; English (Second Language); German; Greek; Native Speakers; Phrase Structure; Second Language Instruction; Second Language Learning; Uncommonly Taught Languages
AbstractInvestigates the way adult second language (L2) learners of English resolve relative clause attachment ambiguities. Advanced learners of English who were Greek or German native speakers participated in a set of off-line and on-line tasks. Results indicate L2 learners do not process ambiguous sentences of this type in the same way adult native speakers of English do. (Author/VWL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Applied Psycholinguistics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: