Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPrince, Cynthia D.
TitelAttracting Well-Qualified Teachers to Struggling Schools.
QuelleIn: American Educator, 26 (2002) 4, S.16-21Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0148-432X
SchlagwörterAcademic Achievement; Elementary Secondary Education; Incentives; Labor Turnover; Low Achievement; Minority Group Children; Poverty; Public Schools; Teacher Competencies; Teacher Influence; Teacher Qualifications; Urban Schools
AbstractAnalyzes the complexity of attracting well-qualified teachers to struggling urban schools in impoverished neighborhoods, focusing on the impact of teacher quality on student achievement, the evidence that teachers regularly migrate out of low-performing schools, and the potential solution that lies in offering incentives to well-qualified teachers who commit to work in the nation's struggling schools. Notes that these incentives must be carefully designed. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "American Educator" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: