Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBrock, Cynthia H.; Raphael, Taffy E.
TitelGuiding Three Middle School Students in Learning Written Academic Discourse.
QuelleIn: Elementary School Journal, 103 (2003) 5, S.481-502Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-5984
SchlagwörterAdult Child Relationship; Discourse Analysis; Middle School Students; Middle Schools; Scholarly Writing; Teacher Student Relationship; Teaching Methods; Writing for Publication; Writing Instruction
AbstractThis study examined the nature of oral and written discourse constructed among middle school students and between students and adults during a 2-year collaborative writing project in which adults helped 3 students describe an alternative reading program they had participated in. Findings indicated that rather than telling students what to do, much of the adult conversation elicited students' ideas, provided guidance, helped them stay on task, and moderated disagreements. (Author/KB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Elementary School Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: