Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSeidman, Edward; Lambert, Laura E.; Allen, LaRue; Aber, J. Lawrence
TitelUrban Adolescents' Transition to Junior High School and Protective Family Transactions.
QuelleIn: Journal of Early Adolescence, 23 (2003) 2, S.166-93Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0272-4316
SchlagwörterAdolescent Attitudes; Early Adolescents; Family Relationship; Junior High School Students; Longitudinal Studies; Parent Student Relationship; Self Esteem; Social Support Groups; Student Adjustment; Urban Youth
AbstractExplored the role of perceived daily hassles, social support, and involvement with family leisure activities among racially/ethnically diverse, poor, urban adolescents transitioning to junior high school. Found that adolescents who perceived fewer daily hassles and more family involvement prior to transition appeared less vulnerable to self-esteem declines. Adolescents who perceived fewer daily hassles declined less in class preparedness. Social support moderated the effect of daily hassles on class preparation. (Author/KB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Early Adolescence" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: