Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMoutray, Carol L.; Snell, Carrie Ann
TitelThree Teachers' Quest: Providing Daily Writing Activities for Kindergartners.
QuelleIn: Young Children, 58 (2003) 2, S.24-28Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1538-6619
SchlagwörterBeginning Writing; Childrens Writing; Developmentally Appropriate Practices; Elementary School Curriculum; Kindergarten; Kindergarten Children; Learning Centers (Classroom); Preschool Curriculum; Principals; Teacher Administrator Relationship; Writing Instruction
AbstractThree kindergarten teachers integrated developmentally appropriate 30-minute daily writing experiences into the curriculum. Both teachers and students came to value writing time, and teachers became more comfortable in making writing an integral part of each day. A modified program in the second year introduced sight words and word walls earlier. It was concluded that writing became a means for literacy growth for children at all ability levels. (KB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Young Children" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: