Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Metz, Mary Lou |
---|---|
Titel | The Case of the Misplaced Point. |
Quelle | In: Mathematics Teaching in the Middle School, 8 (2002) 4, S.212-14 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 1072-0839 |
Schlagwörter | Leitfaden; Unterricht; Lehrer; Arithmetic; Computation; Concept Formation; Decimal Fractions; Lesson Plans; Mathematics Activities; Mathematics Instruction; Middle Schools; Misconceptions Lesson concept; Instruction; Unterrichtsentwurf; Unterrichtsprozess; Teacher; Teachers; Lehrerin; Lehrende; Addition; Arithmetik; Arithmetikunterricht; Rechnen; Concept learning; Begriffsbildung; Dezimalbruch; Lesson planning; Unterrichtsplanung; Mathematics lessons; Mathematikunterricht; Middle school; Mittelschule; Mittelstufenschule; Missverständnis |
Abstract | Presents an activity investigating what happens when a decimal point is in the wrong position or used at all. (YDS) |
Erfasst von | ERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC |
Update | 2004/1/01 |