Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGayan, Javier; Olson, Richard K.
TitelGenetic and Environmental Influences on Individual Differences in Printed Word Recognition.
QuelleIn: Journal of Experimental Child Psychology, 84 (2003) 2, S.97-123Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0965
SchlagwörterChildren; Environmental Influences; Genetics; Individual Differences; Intelligence Quotient; Models; Nature Nurture Controversy; Reading Skills; Twins; Word Recognition
AbstractExplored genetic and environmental etiologies of individual differences in printed word recognition and related skills in identical and fraternal twin 8- to 18-year-olds. Found evidence for moderate genetic influences common between IQ, phoneme awareness, and word-reading skills and for stronger IQ-independent genetic influences that were common between phoneme awareness and word-reading skills. Found that phonological and orthographic coding skills in word recognition had significant common and independent genetic influences. (Author/KB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Experimental Child Psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: