Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMackinlay, Elizabeth
TitelPerformative Pedagogy in Teaching and Learning Indigenous Women's Music and Dance.
QuelleIn: Australian Journal of Indigenous Education, 29 (2001) 1, S.12-21Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1326-0111
SchlagwörterStellungnahme; Aboriginal Australians; College Programs; Consciousness Raising; Cultural Awareness; Dance Education; Experiential Learning; Females; Foreign Countries; Higher Education; Indigenous Knowledge; Music Education; Performance; Program Descriptions; Stereotypes
AbstractA college course in Queensland (Australia) brings Indigenous women into the class to teach their music and dance. Performative pedagogy involves students as audience and participants, providing opportunities to critically engage with the social, political, and ethical dimensions of power and knowledge in the university setting. Student comments address performance as embodied knowledge, representation, identity politics, and self-reflexivity. (Contains 23 references.) (TD)
AnmerkungenFor full text: http://www.uq.edu.au/ATSIS/ajie/contents/29 1.html.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Australian Journal of Indigenous Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: