Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBrantmeier, Cindy
TitelBeyond Linguistic Knowledge: Individual Differences in Second Language Reading.
QuelleIn: Foreign Language Annals, 36 (2003) 1, S.33-43Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0015-718X
SchlagwörterCollege Students; Higher Education; Individual Differences; Prior Learning; Questionnaires; Reading Comprehension; Recall (Psychology); Second Language Instruction; Second Language Learning; Sex Differences; Spanish; Student Interests; Testing
AbstractInvestigated the effects of readers' gender, topic familiarity, enjoyment, and interest on second language reading. University students of Spanish completed a reading passage each day, a written recall comprehension task, and a questionnaire. Findings suggest that in addition to linguistic factors, other variables such as gender, passage content, and topic familiarity may increase the second language reading burden. (VWL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Foreign Language Annals" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: