Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inThompson, Audrey
TitelMaybe We Can Just be Friends: The Unhappy Marriage of Education and Philosophy.
QuelleIn: Educational Theory, 52 (2002) 3, S.327-38Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-2004
SchlagwörterStellungnahme; College Faculty; Educational Philosophy; Elementary Secondary Education; Gender Issues; Higher Education; Preservice Teacher Education; Teacher Collaboration; Teachers
AbstractResponds to Arcilla's article, "Why Aren't Philosophers and Educators Speaking to One Another?" metaphorically taking philosophy and education to marriage counseling to explain their grievances against each other, critiquing gender segregation in these two endeavors, questioning whether this "marriage" should be saved, and concluding that each partner may need the other, but neither adequately values the other's perspective. The essay rejects the applied view of philosophy of education. (SM)
AnmerkungenEducational Theory, Education Building, University of Illinois at Urbana-Champaign, 1310 South Sixth St., Champaign, IL 61820. Tel: 217-333-3003; Fax: 217-244-3711.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational Theory" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: