Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFinson, Kevin D.
TitelApplicability of the DAST-C to the Images of Scientists Drawn by Students of Different Racial Groups.
QuelleIn: Journal of Elementary Science Education, 15 (2003) 1, S.15-26Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1090-185X
SchlagwörterElementary Education; Ethnicity; Evaluation Methods; Females; Freehand Drawing; Grade 8; Minority Groups; Science Education; Student Attitudes; Teaching Methods; Women Scientists
AbstractDescribes the Draw-a-Scientist Test-Checklist (DAST-C) and discusses concerns regarding stereotypical images and their specific influences on students' perceptions. Reports on a study examining the difference between the drawings of 8th grade students from different ethnic backgrounds using the DAST-C. (Contains 21 references.) (Author/YDS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Elementary Science Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: