Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFoster, Rosemary; Goddard, J. Tim
TitelCase Studies from the Edge: Leadership in Ethnoculturally Diverse Northern Canadian Schools.
QuelleIn: Alberta Journal of Educational Research, 48 (2002) 4, S.368-70Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0002-4805
SchlagwörterAdministrators; American Indian Education; Canada Natives; Community Attitudes; Cultural Differences; Culture Conflict; Educational Attitudes; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Role of Education; Rural Schools; School Community Relationship
AbstractA study investigated Indigenous community perceptions of White school administrators in northern Canada via 44 individual and focus group interviews with local stakeholders at four schools. Community perceptions of effective school leadership were inconsistent, and communities and administrators were often at odds with regard to the role and purpose of the school and the extent to which the school should adapt to local culture. (TD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Alberta Journal of Educational Research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: