Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBialystok, Ellen; Majumder, Shilpi; Martin, Michelle M.
TitelDeveloping Phonological Awareness: Is There a Bilingual Advantage?
QuelleIn: Applied Psycholinguistics, 24 (2003) 1, S.27-44Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0142-7164
SchlagwörterBilingualism; Elementary School Students; Language of Instruction; Monolingualism; Phonemes; Phonology; Primary Education; Reading Instruction; Task Analysis
AbstractThree studies that examine the development of phonological awareness in monolingual and bilingual children K-2. In the first study, monolingual and bilingual children performed equally well on a complex task requiring phoneme substitution. The second replicated these results and demonstrated a significant role for the language of literacy instruction. The third extended the research by including two groups of bilingual children and a range of phonological awareness and reading tasks. (Author/VWL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Applied Psycholinguistics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: