Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBradlow, Ann R.; Kraus, Nina; Hayes, Erin
TitelSpeaking Clearly for Children with Learning Disabilities: Sentence Perception in Noise.
QuelleIn: Journal of Speech, Language, and Hearing Research, 46 (2003) 1, S.80-97Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1092-4388
SchlagwörterAuditory Perception; Children; Comprehension; Elementary Secondary Education; Learning Disabilities; Listening Skills; Noise (Sound)
AbstractThis study compared the speech-in-noise perception abilities of children with (n=63) and without (n=36) learning disabilities (LD) when either speaking style (conversational vs. clear) or signal-to-noise ratio was varied. Children with LD had poorer overall sentence-in-noise perception. The clear speech condition was sufficient to improve some LD children's performance to within the normal range for conversational speech. (Contains references.) (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Speech, Language, and Hearing Research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: