Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSkiba, Russell J.; Michael, Robert S.; Nardo, Abra Carroll; Peterson, Reece L.
TitelThe Color of Discipline: Sources of Racial and Gender Disproportionality in School Punishment.
QuelleIn: Urban Review, 34 (2002) 4, S.317-42Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0042-0972
SchlagwörterBlack Students; Discipline; Expulsion; Middle School Students; Middle Schools; Racial Differences; Sex Differences; Socioeconomic Status; Student Behavior; Suspension; Urban Schools
AbstractExamined middle school disciplinary data in one urban school regarding three common hypotheses about disproportionate discipline based on gender, race, and socioeconomic status. Racial and gender disparities in office referrals, suspensions, and expulsions were somewhat more robust than socioeconomic differences. Boys engaged more frequently in a broad range of disruptive behavior than girls. Racial disproportionality in school suspension originated primarily at the classroom level. (Contains references.) (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Urban Review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: