Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHarrell, Pamela Esprivalo; Forney, William Scott
TitelReady or Not, Here We Come: Retaining Hispanic and First-Generation Students in Postsecondary Education.
QuelleIn: Community College Journal of Research and Practice, 27 (2003) 2, S.147-156Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1066-8926
SchlagwörterAcademic Achievement; Articulation (Education); College Transfer Students; Community Colleges; Hispanic Americans; Minority Groups; Outcomes of Education; School Holding Power; Two Year College Students; Two Year Colleges
AbstractExamines period between start of high school and first years of undergraduate coursework as it pertains to Hispanic and first-generation student enrollment and retention in college. Reports that among the indicators of college success are mathematics education in high school, parents' education levels, and family income. (Contains seven figures and 13 references.) (AUTH/NB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Community College Journal of Research and Practice" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: