Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSingh, Ilina
TitelBiology in Context: Social and Cultural Perspectives on ADHD. Research Review.
QuelleIn: Children & Society, 16 (2002) 5, S.360-67Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0951-0605
SchlagwörterAttention Control; Attention Deficit Disorders; Child Behavior; Children; Clinical Diagnosis; Cultural Influences; Hyperactivity; Models; Outcomes of Treatment; Social Influences; Symptoms (Individual Disorders)
AbstractReviews approaches to attention deficit hyperactivity disorders (ADHD) that are alternatives to the biomedical model. Addresses the general problem of description and classification of behaviors into the ADHD diagnosis and discusses perspectives on sociocultural factors in ADHD behaviors, diagnosis, and treatment approaches. Maintains that ADHD has bio-psycho-social elements that cannot be disaggregated, and that it is necessary to recognize the multi-factorial processes inherent in ADHD. (KB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Children & Society" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: