Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJia, Gisela; Aaronson, Doris; Wu, Yanhong
TitelLong-Term Language Attainment of Bilingual Immigrants: Predictive Variables and Language Group Differences.
QuelleIn: Applied Psycholinguistics, 23 (2002) 4, S.599-621Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0142-7164
SchlagwörterImmigrants; Language Proficiency; Language Usage; Learning Motivation; Second Language Instruction; Second Language Learning
AbstractExamined the variables related to U.S. immigrants' long-term attainment in English, their second language (L2), and their native language (L1). Differences in language proficiency among different groups studied were associated with differences in language use, language learning motivation, and cultural identification between the two groups. Findings suggest that L2 acquisition in the immigration setting is a complicated process involving the dynamic interactions of multiple variables. (Author/VWL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Applied Psycholinguistics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: