Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWilliams, Kimberly
TitelDetermining the Effectiveness of Anger Management Training and Curricular Infusion at an Alternative School for Students Expelled for Weapons.
QuelleIn: Urban Education, 37 (2002) 1, S.59-76Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0042-0859
SchlagwörterAnger; Integrated Curriculum; Nontraditional Education; Program Effectiveness; School Safety; Secondary Education; Student Attitudes; Student Behavior; Teacher Attitudes; Weapons
AbstractPre- and post-tested students sent to an alternative school for carrying weapons in regular school who received anger management training infused into the curriculum. Ethnographic field notes were used to examine staff and student reactions to the intervention. Significant reductions in willingness to fight and improvements in ability to control anger were reported. Staff and students felt safer and more positive about the school following the intervention. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Urban Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: