Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHovens, Mart
TitelBilingual Education in West Africa: Does It Work?
QuelleIn: International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, 5 (2002) 5, S.249-66Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1367-0050
SchlagwörterBilingual Education; Bilingualism; Comparative Analysis; Foreign Countries; Second Language Learning; Teacher Student Relationship; Testing; Transitional Programs; Guinea-Bissau; Niger
AbstractFocuses on experimental bilingual programs in Guinea-Bissau and Niger, West Africa where transitional bilingual programs were introduced in pilot schools. Compared test results and teacher-pupil interaction between bilingual and monolingual (ex-colonial language) schools. Test results in Niger demonstrated that pupils who started in their mother tongues could read and write better, even in their second language. Observations from both countries indicated bilingual classrooms were stimulating, relaxing, and interactive. (Author/VWL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Bilingual Education and Bilingualism" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: