Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDalen, Monica
TitelSchool Performances among Internationally Adopted Children in Norway.
QuelleIn: Adoption Quarterly, 5 (2001) 2, S.39-58Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1092-6755
SchlagwörterAcademic Achievement; Adopted Children; Adoption; Adoptive Parents; Comparative Analysis; Foreign Countries; Hyperactivity; Language Skills; Norway
AbstractExamined the school competence of internationally adopted children from Colombia and Korea and a matched sample of Norwegian-born children. Found that adopted children had lower school performance than Norwegian-born children. Most of the disparity was explained by adopted children's language skills and high frequency of hyperactive behavior. Although country of origin contributed significantly, the children's age of adoption did not explain much of the variance in school competence. (Author/KB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Adoption Quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: