Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDore, Robert; Wagner, Serge; Dore, Isabelle
TitelLegal Aspects in Quebec of Integration of Students with Handicaps, Social Maladjustments or Learning Disabilities: A Changing Situation.
QuelleIn: Exceptionality Education Canada, 11 (2001) 2-3, S.123-30Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1183-322X
SchlagwörterCourt Litigation; Cultural Differences; Disabilities; Educational History; Educational Legislation; Educational Philosophy; Educational Policy; Educational Practices; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; French Canadians; Inclusive Schools; Mental Retardation; Regional Characteristics; Special Education; Canada
AbstractThis article examines the current situation and evolution of school integration policies in Quebec and the influence of court decisions on these policies. Variations across Canada are discussed, particularly the differences between English-language school boards, who integrate many more students with intellectual disability, and French-speaking school boards. (Contains references.) (CR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Exceptionality Education Canada" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: