Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTompkins, Gail E.
TitelStruggling Readers Are Struggling Writers, Too.
QuelleIn: Reading and Writing Quarterly: Overcoming Learning Difficulties, 18 (2002) 2, S.175-93Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1057-3569
SchlagwörterAcademic Achievement; Class Activities; Grade 7; Instructional Effectiveness; Intervention; Low Achievement; Middle Schools; Reading Difficulties; Writing Improvement; Writing Instruction
AbstractDescribes an intervention program to provide extra writing instruction to seventh-grade struggling readers. Discusses characteristics of these struggling writers and compares it to other research that involved low-achieving students. Notes how teachers developed the program using authentic writing activities together with structured lessons about writing skills to raise low-achieving students' achievement levels. (SG)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Reading and Writing Quarterly: Overcoming Learning Difficulties" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: