Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAcker-Hocevar, Michele; Touchton, Debra
TitelHow Principals Level the Playing Field of Accountability in Florida's High-Poverty/Low-Performing Schools-Part II: Building Organizational Capacity under the Auspices of the A+ Plan.
QuelleIn: International Journal of Educational Reform, 11 (2002) 3, S.268-78Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1056-7879
SchlagwörterAccountability; Administrator Attitudes; Elementary Secondary Education; High Stakes Tests; Holistic Approach; Instructional Development; Instructional Leadership; Low Achievement; Organizational Change; Poverty Areas; Principals; Values; Florida
AbstractThe second in three-part series on how the principals in 10 low-performing/high-poverty schools met the challenge of Florida's 1999 high-stakes testing and accountability initiative. Examines the challenges principals faced in trying to build organizational capacity from three perspectives: principals' beliefs and values, "it takes a whole school" concept, and changing instructional practices. (PKP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Educational Reform" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: