Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBurns, Robert B.; Mason, DeWayne A.
TitelClass Composition and Student Achievement in Elementary Schools.
QuelleIn: American Educational Research Journal, 39 (2002) 1, S.207-33Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0002-8312
SchlagwörterAbility; Academic Achievement; Class Organization; Elementary Education; Elementary School Students; Mixed Age Grouping; Multigraded Classes; School Districts
AbstractExamined the class distributional properties of 200 elementary school classes in 2 school districts. Fifty-six classes were combination classes of students from 2 grades. Principals and teachers tended to assign higher ability and more independent students to such classes, and these assignments affected the class distributional properties. Composition effects were observed for both ability and independence in the district with a commitment to gifted and talented classes. (SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "American Educational Research Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: