Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAcker-Hocevar, Michele; Touchton, Debra
TitelHow Principals Level the Playing Field of Accountability in Florida's High-Poverty/Low-Performing Schools--Part I: The Intersection of High-Stakes Testing and Effects of Poverty on Teaching and Learning.
QuelleIn: International Journal of Educational Reform, 11 (2002) 2, S.106-24Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1056-7879
SchlagwörterAccountability; Educational Improvement; Elementary Secondary Education; Equal Education; High Stakes Tests; Instruction; Language Impairments; Leadership Effectiveness; Learning; Organizational Change; Poverty Areas; Principals; School Demography; Values; Florida
AbstractCase study examines attitudes of principals in selected high-poverty/low-performing Florida schools toward the state's system of school improvement and accountability. Finds that principals oppose the high-stakes nature of the Florida Comprehensive Assessment Test because of unfair comparisons with more affluent schools. Principals believe that measuring student growth is a more equitable way to determine student progress. (Contains 25 references.) (PKP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Educational Reform" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: