Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKeller, Brian; Russell, Chris; Thompson, Heather
TitelA Large-Scale Study Clarifying the Roles of the TI-92 and Instructional Format on Student Success in Calculus.
QuelleIn: International Journal of Computer Algebra in Mathematics Education, 6 (1999) 3, S.191-207Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1362-7368
SchlagwörterAcademic Achievement; Calculus; Computer Uses in Education; Graphing Calculators; Higher Education; Mathematics Education; Teaching Methods
AbstractReports on a study replicating and extending a previous study examining the effects of the TI-92 graphics calculator and calculus instruction on students' success in calculus. Finds that students using a TI-92 had significantly better performance on the final exam and overall course grade than students using other calculators, and student-centered instruction had a positive effect on students' overall success in calculus. (Author/MM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Computer Algebra in Mathematics Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: