Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTurnball, Miles; Arnett, Katy
TitelTeachers' Uses of the Target and First Languages in Second and Foreign Language Classrooms.
QuelleIn: Annual Review of Applied Linguistics, 22 (2002), S.204-18Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0267-1905
SchlagwörterCode Switching (Language); Cognitive Processes; Language Usage; Linguistic Input; Linguistic Theory; Second Language Instruction; Second Language Learning; Student Motivation
AbstractReviews recent theoretical and empirical literature regarding teachers' uses of the target (TL) and first languages (L1) in second and foreign language classrooms. Explores several issues related to teachers' use of the L1 and the TL in the classroom; exposure to TL input, student motivation, cognitive considerations, code switching, and appropriate teacher use of the L1. (Author/VWL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Annual Review of Applied Linguistics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: