Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enOrthner, Dennis K.; Cook, Patricia G.; Rose, Roderick A.; Randolph, Karen
TitelWelfare Reform, Poverty, and Children's Performance in School: Challenges for the School Community.
QuelleIn: Children & Schools, 24 (2002) 2, S.105-21Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0162-7961
SchlagwörterAcademic Achievement; Dropouts; Economically Disadvantaged; Elementary School Students; Elementary Schools; High Risk Students; Middle School Students; Middle Schools; School Social Workers; Social Action; Welfare Recipients; Welfare Reform
AbstractThis study examined the relationships among academic achievement, dropout patterns, and welfare reform strategies. Findings suggest that welfare reform has not translated into better educational trajectories for children from poor families. Findings suggest the need for stronger linkages between welfare departments and school systems for adopting strategies to improve outcomes for families in poverty. (JDM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Children & Schools" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: