Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFradd, Sandra H.; Lee, Okhee; Sutman, Francis X.; Saxton, M. Kim
TitelPromoting Science Literacy with English Language Learners through Instructional Materials Development: A Case Study.
QuelleIn: Bilingual Research Journal, 25 (2001) 4, S.479-501Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1523-5882
SchlagwörterAcademic Standards; Culturally Relevant Education; Curriculum Development; Educational Strategies; Elementary Education; Grade 4; Inquiry; Instructional Materials; Limited English Speaking; Material Development; Scaffolding (Teaching Technique); Science Instruction; Teacher Attitudes; Teacher Student Relationship; Teaching Methods
AbstractThree studies examining the interrelationship of science, language, and cognitive strategies involved limited-English-speaking and mainstream fourth-grade students and culturally congruent teachers. Findings indicate that integrating science inquiry with literacy development required an explicit-to-inquiry continuum for promoting science inquiry, scaffolding to make the inquiry process explicit and accessible, and development of appropriate materials. (Contains 55 references.) (TD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Bilingual Research Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: