Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inConiam, David
TitelTechnology as an Awareness-Raising Tool for Sensitizing Teachers to Features of Stress and Rhythm in English.
QuelleIn: Language Awareness, 11 (2002) 1, S.30-42Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0965-8416
SchlagwörterComputer Software; Consciousness Raising; English (Second Language); Language Rhythm; Language Teachers; Metalinguistics; Preservice Teacher Education; Second Language Instruction; Second Language Learning; Stress (Phonology); Suprasegmentals
AbstractDiscusses language awareness activities for sensitizing trainee English-language teachers to suprasegmental phonological features in English, with particular reference to features associated with the concept of "stress timing." Discusses stress timing and how it relates to English, and examines the quasi-authentic material drawn from a television program as source material for the language awareness exercises on suprasegmental phonology. (Author/VWL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Language Awareness" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: