Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enYeh, Christine; Inose, Mayuko
TitelDifficulties and Coping Strategies of Chinese, Japanese, and Korean Immigrant Students.
QuelleIn: Adolescence, 37 (2002) 145, S.69-82Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0001-8449
SchlagwörterAcculturation; Adjustment (to Environment); Chinese Americans; Communication (Thought Transfer); Coping; High School Students; Immigrants; Japanese Americans; Korean Americans; Social Integration; Social Support Groups
AbstractKorean, Chinese, and Japanese high school students (N=274) responded to a questionnaire concerning their coping strategies about immigrating to the United States. Communication difficulties were the most common problem for the three immigrant groups. The specific means each group used to cope with immigration are discussed along with how counselors can use this information in treatment. (JDM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Adolescence" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: