Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFast, Gerald R.
Titel"Africa, My Teacher!": An Expatriate's Perspectives on Teaching Mathematics in Zimbabwe.
QuelleIn: Anthropology & Education Quarterly, 31 (2000) 1, S.90-102Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0161-7761
SchlagwörterConsciousness Raising; Cultural Differences; Culturally Relevant Education; Developing Nations; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Mathematics Instruction; Mathematics Teachers; Zimbabwe
AbstractDescribes one educator's experiences teaching mathematics in Zimbabwe, noting the importance of immersing oneself in another culture and the influence of teaching in another culture on understanding one's own teaching philosophy and practices. Discusses the alignment of teaching with the culture and explains the rewards of such a teaching experience (personal and professional growth and contact with students, colleagues, and culture). (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Anthropology & Education Quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: