Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enOnwuegbuzie, Anthony J.; Slate, John R.; Paterson, Frances R. A.; Watson, Mary H.; Schwartz, Robert A.
TitelFactors Associated with Achievement in Educational Research Courses.
QuelleIn: Research in the Schools, 7 (2000) 1, S.53-65Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1085-5300
SchlagwörterAcademic Achievement; Age Differences; Anxiety; Educational Research; Graduate Students; Graduate Study; High Achievement; Low Achievement; Research Methodology; Student Characteristics; Study Habits
AbstractStudied empirical factors related to achievement in educational research courses using a sample of 121 graduate students. Students with the lowest achievement tended to have or exhibit at least one of these characteristics: younger age, lower overall achievement, higher levels of research anxiety, higher statistics anxiety, poorer study habits, lower achievement expectations, more previous research methodology courses, and heaviest course loads. (SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Research in the Schools" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: