Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLee, Guemin; Kolen, Michael J.; Frisbie, David A.; Ankenmann, Robert D.
TitelComparison of Dichotomous and Polytomous Item Response Models in Equating Scores from Tests Composed of Testlets.
QuelleIn: Applied Psychological Measurement, 25 (2001) 4, S.357-72Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0146-6216
SchlagwörterEquated Scores; Item Response Theory; Junior High School Students; Junior High Schools; Iowa Tests of Basic Skills
AbstractCompared performance of two polytomous item response theory models to that of the dichotomous three-parameter logistic model in equating tests composed of testlets using data from 6 tests of the Iowa Tests of Basic Skills (samples of 537 to 680 eighth graders). Results of the equating method based on polytomous models produced results that more closely agreed with results of traditional methods. (SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Applied Psychological Measurement" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: