Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBerninger, Virginia W.; Abbott, Robert D.; Vermeulen, Karin; Ogier, Stacy; Brooksher, Rebecca; Zook, Dori; Lemos, Zenia
TitelComparison of Faster and Slower Responders to Early Intervention in Reading: Differentiating Features of Their Language Profiles.
QuelleIn: Learning Disability Quarterly, 25 (2002) 1, S.59-76Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0731-9487
SchlagwörterEarly Intervention; Grade 1; Instructional Effectiveness; Primary Education; Reading Ability; Reading Difficulties; Remedial Reading; Student Characteristics
AbstractComparison of first grade children (n=128) who responded either faster or slower to a 24-lesson intervention spaced over 4 months found faster responding children had better initial reading skills and verbal IQs as well as specific reading related language skills. Results have implications for potential instructional cues for enhancing the reading skills of slower responders. (Contains references.) (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Learning Disability Quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: