Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBarber, Bonnie L.; Eccles, Jacquelynne S.; Stone, Margaret R.
TitelWhatever Happened to the Jock, the Brain, and the Princess? Young Adult Pathways Linked to Adolescent Activity Involvement and Social Identity.
QuelleIn: Journal of Adolescent Research, 16 (2001) 5, S.429-55Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0743-5584
SchlagwörterAdjustment (to Environment); Adolescents; Developmental Stages; Employment Patterns; Extracurricular Activities; High School Students; High Schools; Outcomes of Education; Predictor Variables; Psychological Patterns; School Activities; Substance Abuse; Young Adults; Michigan
AbstractExamined young adult participation in high school activities and identity group as predictors of later substance use, psychological adjustment, and educational and occupational outcomes. Found both participation and identity may consolidate specific skills, attitudes, values, and social networks that have a far-ranging impact on the transition to adulthood. (SD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Adolescent Research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: