Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCopeland, Susan R.; Hughes, Carolyn; Agran, Martin; Wehmeyer, Michael L.; Fowler, Stephanie E.
TitelAn Intervention Package To Support High School Students with Mental Retardation in General Education Classrooms.
QuelleIn: American Journal on Mental Retardation, 107 (2002) 1, S.32-45Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0895-8017
SchlagwörterAssignments; High Schools; Homework; Inclusive Schools; Instructional Effectiveness; Mental Retardation; Self Evaluation (Individuals); Self Management; Teaching Methods
AbstractThe effects of using a multicomponent intervention package to support classroom performance of 4 high school students with mental retardation enrolled in general education classes were investigated. Modification of teacher-assigned worksheets, instruction in assignment completion, self-monitoring, goal evaluation, and including students in setting performance goals resulted in improved performance. (Contains references.) (Author/CR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "American Journal on Mental Retardation" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: