Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBoscardin, Mary Lynn; Brown-Chidsey, Rachel; Gonzalez-Martinez, Julio C.
TitelThe Essential Link for Students with Disabilities from Diverse Backgrounds: Forging Partnerships with Families.
QuelleIn: Journal of Special Education Leadership, 14 (2001) 2, S.89-95Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Disabilities; Diversity (Student); Elementary Secondary Education; Family Involvement; Individualized Education Programs; Language Minorities; Minority Group Children; Parent Participation; Parent School Relationship; Parent Teacher Cooperation; Training Methods
AbstractThis article urges educators and administrators to collaborate closely with families of students with disabilities from diverse linguistic, racial, and cultural backgrounds and participate in training activities that stress best practices for facilitating the participation of the family. The role of the Individualized Education Program in forging partnerships is explored. (Contains references.) (Author/CR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: