Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enScott, Marcia Strong; Fletcher, Kathryn L.
TitelClassification of 3-Year-Old Children with and without Mild Learning Problems: A Cognitive Differentiation.
QuelleIn: Education and Training in Mental Retardation and Developmental Disabilities, 36 (2001) 4, S.401-10Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1079-3917
SchlagwörterClassification; Cognitive Development; Cognitive Measurement; Disability Identification; Early Identification; Learning Disabilities; Mild Mental Retardation; Screening Tests; Young Children
AbstractThree-year-old children (n=41) with mild learning problems and 41 typical children were given a battery consisting of seven simple cognitive tasks shown to contribute toward the differentiation of children with and without mild learning problems. Picture identification, oppositional concepts, identity discrimination, and semantic information/verbal were associated with good classification accuracy. (Contains references.) (Author/CR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education and Training in Mental Retardation and Developmental Disabilities" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: