Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWehmeyer, Michael L.; Lattin, Dana; Agran, Martin
TitelAchieving Access to the General Curriculum for Students with Mental Retardation.
QuelleIn: Education and Training in Mental Retardation and Developmental Disabilities, 36 (2001) 4, S.327-42Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1079-3917
SchlagwörterLeitfaden; Access to Education; Compliance (Legal); Decision Making; Educational Legislation; Elementary Secondary Education; Federal Legislation; Individualized Education Programs; Mental Retardation; Regular and Special Education Relationship; School Responsibility
AbstractThis article reviews requirements in the Individuals with Disabilities Education Act for providing access to the general education curriculum, examines the intent of the language, and proposes a decision-making model to enable Individualized Education Program teams to reach curriculum decisions that provide such access for students with mental retardation. (Contains references.) (Author/CR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education and Training in Mental Retardation and Developmental Disabilities" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: