Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLehmann, Jean; Cobb, Brian; Tochterman, Suzanne
TitelExploring the Relationship between Transition and Educational Reform Initiatives.
QuelleIn: Career Development for Exceptional Individuals, 24 (2001) 2, S.185-98Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0885-7288
SchlagwörterStellungnahme; Advocacy; Change Strategies; Disabilities; Education Work Relationship; Educational Change; Inclusive Schools; Regular and Special Education Relationship; Secondary Education; Transitional Programs
AbstractDiscussion of the relationship between the school-to-career transition research findings and current school reform argues that secondary special educators should align their advocacy and research efforts within a "whole school reform" context as opposed to a "students with disabilities" context. Analysis examines program administration, curriculum and instruction, support services, and formalized articulation and communication categories. (Contains references.) (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Career Development for Exceptional Individuals" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: