Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHuber, Karl D.; Rosenfeld, Joseph G.; Fiorello, Catherine A.
TitelThe Differential Impact of Inclusion and Inclusive Practices on High, Average, and Low Achieving General Education Students.
QuelleIn: Psychology in the Schools, 38 (2001) 6, S.497-504Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0033-3085
SchlagwörterAcademic Accommodations (Disabilities); Academic Achievement; Elementary Education; Inclusive Schools; Outcomes of Education; Regular and Special Education Relationship
AbstractInvestigates the effect that inclusion and inclusionary school practices have on the achievement scores of low, average, and high academically achieving general education students. Inclusive school practices (curricular changes and supports) had a differential effect, as low achieving general education students appeared to benefit academically, while higher achieving students lost ground. (Contains 24 references.) (GCP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Psychology in the Schools" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: