Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHan, Yi; Ginsburg, Herbert P.
TitelChinese and English Mathematics Language: The Relation between Linguistic Clarity and Mathematics Performance.
QuelleIn: Mathematical Thinking and Learning, 3 (2001) 2-3, S.201-20Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1098-6065
SchlagwörterChinese; Communication (Thought Transfer); Language Usage; Mathematical Linguistics; Mathematics Achievement; Mathematics Instruction; Secondary Education
AbstractReports on the clarity rating of Chinese, English, and "Chinglish" (Chinese words translated into English) mathematical words. The inherent compound word structure of the Chinese language seems well suited to portray mathematical ideas. Examines the relations among the clarity of Chinese mathematical terms, U.S. urban junior high school students' Chinese reading ability, and their mathematics performance. (Author/MM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Mathematical Thinking and Learning" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: